Puls / Rrrola (256 byte demo)
8 Eylül 2009
3 yorum
İnsanlar ile hayvanları ayıran özellik zekadır. Peki biz zeki ve insansak, 256 byte’da bu efekti yapanlar hangi kategoriye giriyor? Demoya soldaki resime tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Bu güne kadar çok fazla “bundan ötesi olmaz” dedirten 256 byte gördüm, geçirdim. Ama bu da artık boyutunun farkında değil. Kendini 1k falan zannediyor olsa gerek.
İşin komik tarafı tam da blog’uma ray tracing ile ilgili bir yazı hazırlıyordum ki bu demoyu gördüm. Büyük ihtimalle bundan sonraki yazımda anlatacağım bir tekniğin en küçük boyutta en muhteşem örneği budur.
Cidden inanilmaz bir 256b, intro diyecegim diyemem… Degil, daha asmis daha super bir sey.
Bu arada Skate eger source’a bir goz atip neleri degisik yapmis bu kisilik ne gibi hackler kullanmis bir identify edebilir misin? Benim de ilgimi cekti de ustasindan ogrenelim :).
Öncelikle kendisi de source code’un içine yazmış, Digimind’ın Neon Station’da kullandığı X,Y,Z adresleme trickini kullanmış. Kısacası render tekniği ve koordinat sistemi açısından yeni bir buluş yok gibi. Ancak balıkgözü kamera efekti eklemiş ki sırf bu bile bir 20 byte yemiş yaklaşık. İşin en manyak tarafı ise çizdirdiği oktahedronlar, çubuklar, civata görünümlü objelerin tamamı legal çizdirilmiş, çok da ekstra bir trick yok optimizasyonların haricinde. Yani gördüğümüz hiçbirşey fake ya da rastlantısal değil, öküz gibi ray tracing.
Ya işin doğrusu sinüs tablosunu bile 256 byte’a sığdıramayan biri olarak neon station’dan da bir bu kadar etkilenmiştim… bu da acaip bişey…